تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

تاریخچه مدیریت دانش-23 صفحهword



شناسه محصول: 774371
موجود

تاریخچه مدیریت دانش-23 صفحهword

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5000تومان

برچسب ها :

تاریخچه مدیریت دانش-23 صفحهword

تاریخچه مدیریت دانش-23 صفحهword

تاریخچه مدیریت دانش-23 صفحهword

مشخصات فایل

عنوان:تاریخچه مدیریت دانش

قالب بندی:word

تعداد صفحات:23

 

محتویات

تاریخچه مدیریت دانش

اهمیت دانش

مفهوم دانش

داده ها

 اطلاعات

فراداده (علم )

 دانش

فهم (ادراك )

انواع دانش

دانش آشكار (صريح)

دانش ضمني

تعاريف مختلفي مديريت دانش

مزاياي مديريت دانش

اهداف مديريت دانش

فنون فراهم آوردن دانش

مخازن دانش

مدل عمومي دانش در سازمان

نقشه هاي دانش

كاربري نقشه هاي دانش

انواع نقشه هاي دانش

برنامه ريزي راهبردي

دانشي هر حوزه

كاركنان دانش محور

مديريت روابط كاركنان دانش مدار

آموزش كاركنان دانش مدار

ابز ارهای لازم برای مدیریت دانش

گروه افزار

سیستم های خبره

سیستم های هوشمند

پایگاه داده حرفه ای

شبیه سازی

ابزارهای تجسم / مجسم سازی

معیارهای آمادگی مدیریت دانش

روش شناساسي هاي مديريت دانش

 

 

 

 

تاریخچه مدیریت دانش:

تعداد زيادي از تئوريسين هاي مديريت دانش تكامل بحث مديريت را به عهده داشتند و توزيع نمود ه اند كه در ميان آنان برجستگاني همچون پيتر درلكه، پاول استرلوس و پيتر سنگه از آمريكا را مي توان نام برد. درلكه و استر لوس من بيشتر در زمينه اهميت ارتقا اطلاعات و دانش ساده به عنوان منابع سازماني ، و آقاي سنگه با تمركز بر روي سازمان هاي ياد گيرنده ابعاد فرهنگي مديريت دانش را بوجود آورده اند.

آقاي اورت راجرز در دانشگاه استانفورد با نفوذ دربحث نوآوري و نيز آقاي توماس آلن در دانشگاه MIT در خصوص انتقال اطلاعات و فناوري، 1970 به انجام رسانيد كه , تحقيقات زيادي را طي سال هاي 1971 كمك بزرگي را در جهت درك و فهم اينكه مديريت دانش چيست؟ دانش چگونه توليد مي شود؟ چگونه استفاده مي شود؟ و به چه طريقي در سازمان ها نفوذ مي كند؟ و... را ارائه مي دهد.(اورت راجرز)

در اواسط سال 1980 اهميت دانش به عنوان دارايي رقابت در بين سازمانها مشهور گرديد . در سال 1980 توسعه سيستم هاي مديريت دانش بوجود آمدند كه با استفاده كارهاي انجام شده در زمينه هوش مصنوعي و سيستم هاي هوشمند باعث شدند تا مفاهيم تازه اي به عنوان دانش اكتسابي  مهندسي دانش،  سيستم هاي برپايه دانش و هستي شناسي بر پايه كامپيوتر به جهان عرضه شود.

اخيرا واژه مديريت دانش در فرهنگ لغات جاي گرفته است. در سال 1989 براي آماده سازي مديريت دانش بر پايه فناوري كنسرسيومي از سازمانها در آمريكا كار خود را آغاز نمود تا پيشگامي خود را براي منظور نمودن مديريت دانش به عنوان سرمايه در سازمان ها اعلان نمايد. در سال 1991 و براي اولين بار مطالبي درباره مديريت دانش در مراكز انتشاراتي مشهور به چاپ رسيد . شايد بتوان گفت كه وسيع ترين كار تحقيقاتي در زمينه مديريت دانش تا امروز در سال 1995 توسط آقايان كوجيه و نافوكا ، هيروتاكاتاكي شي در سازمان خلق دانش بنام چگونه شركت هاي ژاپني نوآوري و پويايي را به وجود مي آورند ؟ صورت پذيرفته است.

 

 

اهمیت دانش:

عصر حاضر، عصر تغيير و تحول سريع دانش است. هر پنج سال و نيم حجم دانش دو برابر مي‌شود، در حالي كه عمر متوسط آن كمتر از چهار سال است. در چنين شرايطي دانش به عنوان يك دارايي و منبع ارزشمند استراتژيك مطرح مي‌شود كه نيازمند مديريت است. با توجه  به شرايط فوق اگر رقابت شديد موجود در بازارهاي جهان را نيز اضافه نماييم، اهميت دانش‌هاي سازمان به عنوان يك مزيت رقابتي در اقتصاد دانش محور كنوني دو چندان مي‌شود. . هرچه حجم و پیچیدگی عملیات سازمانی وسیع‌تر گردد، اهمیت دانش بیشتر و نیاز به اداره شدن در سطح وسیع‌تری را پیدا می‌کند.

امروزه سازمان‌ها سخت تلاش می‌کنند تا به‌عنوان پیشگامان مهارت‌های مدیریت دانش شناخته شوند و از این طریق مزد تلاش و کوشش خود را بگیرند. این مهم از طریق کاربرد دانش برای مقاصد نوآوری امکانپذیر است. امروزه در سازمان‌هاي پيشرو دانش به عنوان يك عنصر توانمندساز شناخته می‌شود كه مي‌تواند سازمان را آن چنان متحول كند كه قادر باشد قابليت‌هاي شگرفي را از ديدگاه بهره‌وري و كارايي ارائه دهد.

مفهوم دانش :

قبل از توضيح دانش لازم است كه بين “داده ” و اطلاعات كه القا كننده مفهوم دانش هستند تفاوت قائل شويم :

1- داده ها :

داده ها جنبه هايي از واقعيت هاي عيني و مجرد درباره پديده ها هستند. داده ها تصاوير كمي و كيفي از جنبه هاي پديده ها است و آنها را نمي توان به تنهايي مربوط به حوزه خاص تصميم سازي هدف دار دانست زيرا آنها را بايد با واحدهاي مختلف سازماني به سامانه فناوري ذخيره (پايگاه داده ها ) تزريق كرد. داده ها فاقد معني قابل استفاده بوده و تنها بخشي از واقعيت را نشان مي دهند داده ها فاقد طبقه بندي ،‌هدف و پيام ويژه اي هستند.

 

 

2- اطلاعات :

اطلاعات در واقع همان داده هاي پردازش شده اند كه هدفدار و مربوط شده اند و حاوي نوعي معنا و پيام مي باشند ماهيت اطلاعات قابل انتقال در شبكه ارسال و مبادله، بيش از آنكه به فرستنده مربوط باشد، با گيرنده و دريافت كننده آن تعيين مي شود و اگر معني اطلاعات را دقيقتر و سختگيرانه تر روشن كنيم بايد بگوييم «تنها گيرنده مي تواند مشخص كند كه دريافتي هاي او واقعاً اطلاعات بوده و او را تحت تأثير قرار داده است

معيارهاي سنجش كمي مديريت اطلاعات به تعداد مبادلات، معاملات و ارتباطات آن بستگي دارد در حاليكه معيارهاي سنجش كيفيت آن به ميزان اطلاع رساني، ميزان قابل استفاده بودن اطلاعات و به هنگام بودن آن وابسته است.

3- فراداده (علم ) :داده هايي دربارة اطلاعات هستند. فراداده شامل خلاصه هاي توصيفي و طبقه بندي هاي پيشرفته اي از داده و اطلاعات مي باشد. يعني فراداده، شناخت حوزه يا زمينه اي است كه اطلاعات در آن حوزه يا زمينه به كار گرفته مي شود.

4- دانش :

دانش،‌اطلاعاتي سازماني يافته، تلفيقي يا طبقه بندي شده محسوب مي شود كه جامعيت داشته و آگاهي يا فهم را افزايش مي دهد .

دانش را مي توان وسيعتر،‌عميق تر و غني تر از داده و اطلاعات دانست دانش از ذهن پوياي انسان نشأت مي گيرد كه صاحب علم و تخصصي خاص هستند وقتي كه اطلاعات تحليل، پردازش و وارد متن مي شود تبديل به دانش مي شود. دانش در برخورد با اطلاعات و موقعيت هاي جديد خود را پالايش و تصحيح مي كند و در واقع دانش در تعامل با محيط رشد كرده و بهبود مي يابد.

دانش در مرتبة بالاتري از علم قرار دارد و حاوي ان است.

 


خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود آرشیو مقالات رشته مديريت با فرمت ورد 500 فایل


این پکیج شامل آرشیو مقالات رشته مديريت با فرمت Word مناسب برای فروشگاه های اینترنتی و کافی نت ها   ۱۶۰ نکته در مديريت نقش IT در توسعه اقتصادی و شاخص های توسعه اقتصادی « طرح ریزی توزیع نیازمندیها » «طراح

ادامه مطلب  
راهبرد و مديريت منابع انسانی


        درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. پروژه پیش رو مربوط به راهبرد و مديريت منابع انسانی می باشد. این پروژه دارای 70 صفحه و به صورت word  و pdf می باشد.&nb

ادامه مطلب  
تحقیق در مورد مدیر و مديريت در سیره نبوی


فرمت فایل:WORD(قابل ویرایش)تعداد29 صحفه  مقدمهبخش اول: مديريت در سیره نبوی تعریف مديريت مديريت اسلامی در سیره نبویرابطه مديريت با اسلامبخش دوم: نقش مدیر، مبانی مديريتی سیره نبوی نقش مدیر در برقراری روابط انسانیمديريت كلاس درسان

ادامه مطلب  
جدیدترین طرح توجیهی مديريت پروژه متدولوژی های مديريت پروژه


دانلود جدیدترین طرح توجیهی مديريت پروژه متدولوژی های مديريت پروژه      این طرح توجیهی در زمینه مديريت پروژه متدولوژی های مديريت پروژه، می باشد که بر اساس آخرین و جدیدترین تغییراتتوسط کارشناس

ادامه مطلب  
توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مديريت اطلاعات و مديريت دانش -10 صفحهword


مشخصات فایلعنوان:توسعه سازمان­های آموزشی بر پایه مديريت اطلاعات و مديريت دانشقالب بندی:wordتعداد صفحات:10 محتویاتچکیدهمقدمهتعریف دانشمديريت دانشاستراتژیهای مديريت دانشساختار سازمانی برای مديريت دا

ادامه مطلب  
ارزیابی اثر مديريت دانش در خلق استراتژی رقابتی تمایز از مجرای زنجیره ارزش فعالیت‌های سازمان -20 صفحهword


مشخصات فایلعنوان:ارزیابی اثر مديريت دانش در خلق استراتژی رقابتی تمایز از مجرای زنجیره ارزش فعالیت‌های سازمانقالب بندی:wordتعداد صفحات:20 محتواچکیدهمقدمه 

ادامه مطلب  
پاورپوینت-روانشناسی مديريت استراتژیك و چالش‌های نظری در چگونگی تصمیم‌گیریهای راهبردی - در 43 اسلاید


این پاورپوینت در مورد روانشناسی مديريت استاین پاورپوینت در مورد روانشناسی مديريت استراتژیك و چالش‌های نظری در چگونگی تصمیم‌گیریهای راهبردی در 43 اسلایدراتژیك و چالش&zwn

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) آشنایی با سیستم های مديريت دانش


 این پاور پوینت دارای 106 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point است و آماده ارائه شما می باشد
در این پاور پوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت
فایل پاور پوی

ادامه مطلب  
سبكها و روشهای مديريت در معدن


        تحقیق در مورد سبكها و روشهای مديريت در معدنفصل اول-سبكها و روشهای مديريت در معدن1-1-      تاريخچه مديريت1-2-      دلایل موفقیت مدیران1-3-  &n

ادامه مطلب  
تحقیق درباره مديريت رسانه (word) 55 صفحه


عنوان : مديريت رسانه قالب بندی :wordتعداد صفحات :55 فهرست مطالب مديريت رسانه1- مديريت رسانه چیست؟الف: تعریفب: ویژگی‌های میان رشته‌ای آن2- انواع تبیین‌ها از مديريت رسانه         

ادامه مطلب  
logo-samandehi